Brf Vasatorget i Linköping AB bildas 9 februari 2015.

Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas intressen genom att i föreningens hus upplåta bostäder, mark och lokaler åt medlemmarna till nyttjande utan tidsbegränsning.

Bostadsrättsföreningen är ett privatbostadsföretag enligt inkomstskattelagen. Föreningen har sitt säte i Linköping.

Föreningen äger fastigheten Automaten 16 i Linköping med adress Timmermansgatan 3, 5 och 7 samt Krouthéns Gata 1, 3, 5, 7 och 9. Det stod inflyttningsklart under hösten 2016.

Föreningens hus omfattar 72 bostäder med en sammanlagd yta på 4 540 kvm och 6 lokaler för uthyrning med lokalytan cirka 725 kvm.

Området

Konstverk
I området omkring föreningen finns en mängd olika konstverk. Klicka här för att läsa mer om dem, och tanken bakom dem.

Restauranger
I föreningens lokaler finns två restauranger; Le Borgate och Kikkowok.
Le Borgate är genuin italiensk restaurang som sedan start hunnit bli mycket populär i Linköping. På somrarna öppnas även uteserveringen upp mot Timmermanstorget och bidrar till att göra Övre Vasastaden till en mycket trevlig stadsdel.

Transport
Närheten till kollektivtrafik är en av de stora fördelarna med att bo i Övre Vasastaden. Direkt från Timmermanstorget går busslinje 14. En promenad på ca 10 min tar dig till Resecentrum.

Information från Botrygg

Nedan hittar du det material som Botrygg erbjud i samband med nyförsäljningen av bostadsrätterna i Brf Vasatorget.

Styrelsen